INNOVACIÓ
LA TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT COM A GENERADORA D'OPORTUNITATS EN UN MÓN GLOBALITZAT
La innovació i la transferència de coneixement com a motor de la societat que permet generar oportunitats de país en un món global.
Els pilars de la nova república
1
Catalunya com a marca d’innovació
El model d’innovació català ha de tenir una visió àmplia i incentivar la cultura de la innovació de forma transversal en tots els camps possibles: educatiu, social, artístic, tecnològic...
Com ho farem?
- Foment de la cultura de la innovació a través de polítiques transversals.
- Crear ecosistemes innovadors en el que interactui la quadrúple hèlix: universitats, empreses, institucions i ciutadania.
- Incentivació de la innovació, no limitar-se a subvencionar-la. Facilitar la tasca dels innovadors en l’àmbit burocràtic.
- Protecció de la innovació amb l’agència catalana de patents.
- Promoció de la marca Catalunya vinculada a innovació.
2
Transferència efectiva del coneixement que reverteixi en l'economia
La transferència efectiva de coneixement ha de ser un pilar bàsic del model universitari i de recerca. Cal fomentar el contacte i la col·laboració amb el teixit empresarial del país perquè els resultats de la recerca reverteixin en l’economia i garantir l'èxit.
Com ho farem?
- Reforç i coordinació del sistema d’OTRI de les universitats i centres de recerca.
- Suport i foment de la creació d’empreses derivades (spin-off) a partir dels resultats de la recerca.
- Suport i foment de la creació de patents.
- Foment de les col·laboracions d’universitats i centres de recerca amb el teixit empresarial local i nacional en projectes de recerca i innovació, fomentant la transferència de coneixement.
3
Un estat emprenedor com a motor d'innovació
La República Catalana, com a estat emprenedor, ha de fer una aposta des de les administracions públiques per impulsar polítiques transversals d'innovació i de mecanismes de compra pública innovadora.
Com ho farem?
- Crear ecosistemes innovadors en el que interactui la quadrúple hèlix: universitats, empreses, institucions i ciutadania.
- Afavorir la innovació a través de la compra pública.